Vozovna Pankrác

1. srpna 2012 v 20:34 | jiri.s |  Vozovny
Vozovna Pankrác je jedna ze sedmi tramvajových vozoven provozovaných DPP, a.s.

Pankrácká vozovna zahájila provoz 10. 10. 1927, v tuto dobu zde byly deponovány i autobusy. Vozovna má 5 lodí po pěti kolejích, je zároveň nejrozsáhlejší vozovnou v Praze. Během 2. světové války, byla při bombardování těžce poškozena pátá loď. Na konci 50. let byla část vozovny rekonstruována, takže nyní zde mohly být deponovány tramvaje typu T. Po požáru Rustonky navíc musela vozovna i zvládat technicky náročné provozní ošetření již zmíněných vozů. Mezi lety 1973 a 1974 proběhla velká přestavba kolejové harfy. V roce 1992 sem byl instalován mycí stroj. Vozovna zajišťuje provoz celému jihu pražské tramvajové sítě; přestože v roce 1974 bylo mnoho tratí nedaleko od ní zrušeno, stále má velký význam.
V současné době jsou zde deponovány vozyT3R.P., 15T a cvičné i pracovní vozy.

V době, kdy nebyla v provozu Severojižní magistrála, resp. Chodovská radiála, jezdily tramvaje přímo ulicí 5. května a prostředkem náměstí Hrdinů, odbočka do vozovny vedla přímo z vyústění ulice 5. května do prostoru náměstí. V důsledku výstavby magistrály a přeložky tramvajové trati do ulice Na Pankráci musela být realizována přeložka kolejí i pro vjezd do vozovny do dnešní podoby.

 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama