Srpen 2012

Linky tramvají od 1. září 2012

30. srpna 2012 v 10:29 | jiri.s |  Linky
Změny tramvajových linek od 01. 09. 2012 - trvalý stav (tučně jsou zvýrazněny změny):

1) Petřiny - Spojovací
2) Petřiny - Podbaba
3) Levského - Florenc - Křižíkova - Invalidovna - Palmovka - Kobylisy
4) Kotlářka - Anděl - I. P. Pavlova - Čechovo náměstí - Kubánské náměstí
5) Divoká Šárka - Dejvická - Hradčanská - Strossmayerovo náměstí - Flora - Černokostelecká
6) Sídliště Barrandov - Hlubočepy - Smíchovské nádraží - Anděl - Újezd - Karlovo náměstí - Albertov - Náměstí bratří synků - Spořilov
7) Radlická - Ústřední dílny DP
8) Podbaba - Dejvická - Hradčanská - Malostranská - Čechův most - Dlouhá třída - Starý Hloubětín
9) Sídliště Řepy - Spojovací
10) Sídliště Řepy - Sídliště Ďáblice
11) Spořilov - Olšanské hřbitovy
12) Sídliště Barrandov - Malostranská - Chotkovy sady - Sparta - Strossmayerovo náměstí - Veletržní palác - Palmovka
14) Sídliště Barrandov - Anděl - Masarykovo nádraží - Bílá Labuť - Vltavská - Pražská tržnice - Ortenovo náměstí (odtud jede jako linka 24)
15) zrušena
16) Kotlářka - Anděl - Náměstí Míru - Flora - Želivského - Biskupcova - Palmovka - Nádraží Vysočany - Lehovec
17) Sídliště Modřany - Kobylisy - Vozovna Kobylisy
18) Petřiny - Vozovna Pankrác
19) zrušena
20) Divoká Šárka - Sídliště Barrandov
21) zrušena
22) Bílá Hora - Nádraží Hostivař
24) Kubánské náměstí - Masarykovo nádraží - Náměstí Republiky - Strossmayerovo náměstí - Ortenovo náměstí (odtud jede jako linka 14)
25) Vypich - Brusnice - Hradčanská - Strossmayerovo náměstí - Maniny - Palmovka - Nádraží Libeň - Lehovec
26) Divoká Šárka - Nádraží Hostivař
36) zrušena


Fotogalerie tramvají

6. srpna 2012 v 17:19 | jiri.s |  Fotogalerie
Zde jsou všechny evideční čísla vozů. Postupně k nim budu dodávat odkazy na jejich fotografie. Obrázky mají rozlišení zhruba 1 MP. Několik obrázků je mírně rozmazaných - za to se omlouvám.

T3SU:
7001 7002 7008 7009 7010 7012 7014 7017 7020
T3SUCS:
7021 7022 7023 7025 7027 7033 7034 7035 7036 7037 7039 7041 7046 7047 7049 7051 7058 7062 7064 7065 7066 7067 7070 7071 7074 7075 7077 7078 7079 7080 7081 7082 7083 7085 7086 7087 7090 7091 7094 7095 7100 7101 7103 7112 7114 7115 7117 7120 7121 7122 7123 7124 7125 7126 7127 7128 7129 7132 7133 7134 7135 7139 7142 7143 7144 7145 7146 7147 7150 7151 7152 7153 7154 7157 7159 7160 7161 7162 7163 7164 7165 7167 7169 7171 7172 7173 7174 7175 7176 7177 7180 7181 7182 7183 7185 7187 7188 7189 7190 7191 7192 7193 7194 7195 7198 7199 7200 7201 7202 7203 7205 7209 7210 7212 7213 7214 7217 7222 7224 7225 7228 7229 7232 7234 7235 7236 7245 7246 7247 7250 7251 7252 7253 7255 7256 7257 7258 7259 7260 7261 7262 7263 7265 7267 7268 7269 7270 7271 7273 7275 7276 7278 7279 7282 7283 7285 7286 7287 7288 7289 7290 7292
T3M:
8005 8010 8013 8014 8016 8017 8018 8020 8021 8023 8027 8029 8037 8038 8042 8043 8044 8049 8050 8052 8057 8059 8064 8065 8078 8081 8085 8090 8091 8094 8096 8097 8098 8101 8102 8106
T3M2-DVC:
8009 8015 8051 8053 8063 8067 8068 8072 8074 8076 8077 8079 8080 8082 8083 8087 8088 8089
T3R.PV:
8151 8152 8153 8154 8155 8156 8157 8158 8159 8160 8161 8162 8163 8164 8165 8166 8167 8168 8169 8170 8171 8172 8173 8174 8175 8176 8177 8178 8179 8180 8181 8182 8183 8184 8185
T3R.PLF:
8251 8252 8253 8254 8255 8256 8257 8258 8259 8260 8261 8262 8263 8264 8265 8266 8267 8268 8269 8270 8271 8272 8273 8274 8275 8276 8277 8278 8279 8280 8281 8282 8283
T3R.P:
8211 8212 8213 8214 8215 8216 8217 8218 8219 8220 8221 8222 8223 8224 8225 8226 8227 8228 8229 8230 8231 8232 8233 8234 8235 8236 8237 8238 8239 8240 8241 8242 8243 8244 8245 8301 8302 8303 8304 8305 8306 8307 8308 8309 8310 8311 8312 8313 8314 8315 8316 8317 8318 8319 8320 8321 8322 8323 8324 8325 8326 8327 8328 8329 8330 8331 8332 8333 8334 8335 8336 8337 8338 8339 8340 8341 8342 8343 8344 8345 8346 8347 8348 8349 8350 8351 8352 8353 8354 8355 8356 8357 8358 8359 8360 8361 8362 8363 8365 8366 8367 8368 8369 8370 8371 8372 8373 8374 8375 8376 8377 8378 8379 8380 8381 8382 8383 8384 8385 8386 8387 8388 8389 8390 8391 8392 8393 8394 8395 8396 8397 8398 8399 8400 8401 8402 8403 8404 8405 8406 8407 8408 8409 8410 8411 8412 8413 8414 8415 8416 8417 8418 8419 8420 8421 8422 8423 8424 8425 8426 8427 8428 8429 8430 8431 8432 8433 8434 8435 8436 8437 8438 8439 8440 8441 8442 8443 8444 8445 8446 8447 8448 8449 8450 8451 8452 8453 8454 8455 8456 8457 8458 8459 8460 8461 8462 8463 8464 8465 8466 8467 8468 8469 8470 8471 8472 8473 8474 8475 8476 8477 8478 8479 8480 8481 8482 8483 8484 8485 8486 8487 8488 8489 8490 8491 8492 8493 8494 8495 8496 8497 8498 8499 8500 8501 8502 8503 8504 8505 8506 8507 8508 8509 8510 8511 8512 8513 8514 8515 8516 8517 8518 8519 8520 8521 8522 8523 8524 8525 8526 8527 8528 8529 8530 8531 8532 8533 8534 8535 8536 8537 8538 8539 8540 8541 8542 8543 8544 8545 8546 8547 8548 8549 8550 8551 8552 8553 8554 8555 8556 8557 8558 8559 8560 8561 8562 8563 8564 8565 8566 8567 8568 8569 8570 8571 8572 8573 8574 8575 8576 8577 8578 8579
T6A5:
8601 8602 8603 8604 8605 8606 8607 8608 8609 8610 8611 8612 8613 8614 8615 8616 8617 8618 8619 8620 8621 8622 8623 8624 8625 8626 8627 8628 8629 8630 8631 8632 8633 8634 8635 8636 8637 8638 8639 8640 8641 8642 8643 8644 8645 8646 8647 8648 8649 8650 8651 8652 8653 8654 8655 8656 8657 8658 8659 8660 8661 8662 8663 8664 8665 8666 8667 8668 8669 8670 8672 8673 8674 8675 8676 8677 8678 8679 8680 8681 8682 8683 8684 8685 8686 8687 8688 8689 8690 8691 8692 8693 8694 8695 8696 8699 8700 8701 8702 8703 8704 8705 8706 8707 8708 8709 8710 8711 8712 8713 8714 8715 8716 8717 8718 8719 8720 8721 8722 8723 8724 8725 8726 8727 8728 8729 8730 8731 8732 8733 8734 8735 8736 8737 8738 8739 8740 8741 8742 8743 8744 8745 8746 8747 8748 8749 8750
KT8D5:
9011 9016 9020 9030 9042 9048
KT8D5R.N2P:
9051 9052 9053 9054 9055 9057 9059 9060 9062 9063 9065 9067 9068 9069 9071 9072 9073 9074 9075 9076 9077 9078 9079 9081 9082 9083 9084 9085 9087 9088 9089 9090 9091 9093 9094 9095 9096 9097
14T:
9111 9112 9113 9114 9115 9116 9117 9118 9119 9120 9121 9122 9123 9124 9125 9126 9127 9128 9129 9130 9131 9132 9133 9134 9135 9136 9137 9138 9139 9140 9141 9142 9143 9144 9145 9146 9147 9148 9149 9150 9151 9152 9153 9154 9155 9156 9157 9158 9159 9160 9161 9162 9163 9164 9165 9166 9167 9168 9169 9170
15T:
9201 9202 9203 9204 9205 9206 9207 9208 9209 9210 9211 9212 9213 9214 9215 9216 9217 9218 9219 9220 9221 9222 9223 9224 9225 9226 9227 9228 9229 9230 9231 9232 9233 9234 9235 9236 9237 9238 9239 9240 9241 9242 9243 9244 9245 9247 9248 9249 9250 9251 9252 9253 9254 9255 9256 9257 9258 9259 9260 9261
Vozidla historická, zrušená, zrekonstruovaná (samozřejmě pouze tramvaje, které mám vyfocené):

Poslední aktualizace: 10. 04. 2013 Zdroj evidenčních čísel: www.prazsketramvaje.cz

Mapa sítě

3. srpna 2012 v 15:41 | jiri.s |  Mapy a schémata

Vozovna Střešovice - neslouží běžnému provozu (muzeum MHD)

2. srpna 2012 v 11:19 | jiri.s |  Vozovny
Vozovna Střešovice, provozovaná DPP, a.s., se nachází ve východní části Střešovic, u hranice s Hradčanami, u křižovatky ulic Patočkova a Cukrovarnická. 12. prosince 1991 byla prohlášena za kulturní památku, od září 1992 už neslouží běžnému provozu, je zde umístěno Muzeum městské hromadné dopravy a středisko smluvních jízd.


Sbírka historických vozidel MHD, zejména tramvají, byla v roce 1964 soustředěna do vozovny Pankrác, v letech 1969-1971 byla přemístěna do vozovny Vokovice, odkud vyjížděly na příležitostné akce nebo byly jednou za čas vystavovány na dvoře. V letech 1991-1992 se frekvence výstav na vokovickém dvoře výrazně zvýšila. 4. února 1992 rozhodlo vedení DP o zřízení muzea, dne 26. srpna 1992 vydalo vedení odštěpného závodu Elektrické dráhy pokyn s názvem "Změna poslání a organizační struktury dopravní provozovny Střešovice". Od 1. září 1992 přestaly být ze Střešovické vozovny vypravovány vlaky na běžné linky, bylo zde vytvořeno Středisko smluvních jízd a postupně sem byly soustředěny sbírky z Vokovic a první dvě lodě byly přizpůsobeny pro muzejní účely, ve třetí lodi byla 15. kolej podbetonována, aby unesla vůz metra. 14. 05. 1993 bylo v prvních dvou lodích slavnostně otevřeno Muzeum MHD.


Vozovna Motol

2. srpna 2012 v 11:10 | jiri.s |  Vozovny
Vozovna Motol je jedna ze sedmi tramvajových vozoven provozovaných DPP, a.s.

Třetí nejmladší pražská tramvajová vozovna byla slavnostně předána do provozu 03. 12. 1937. Nejprve to byla pouze její severní polovina, později (1953) byla z provozních důvodů dostavěna i jižní polovina. Vozovna Motol tak dosáhla celkového počtu 24 kolejí.
V roce 1972 byl dostavěn tzv. západní vjezd, nedaleko současné nácestné zastávky Motol. Do vozovny tramvaje tak vjíždějí západním vjezdem, v areálu vozovny objedou z jihu vlastní vozovnu a přejedou až k východnímu výjezdu, odkud posléze zacouvají do příslušné kóje ve vozovně.
Poslední větší změna nastala v roce 1999 otevřením nové haly denního ošetření. V roce 1962 bylo v areálu vozovny otevřeno Střední odborné učiliště, roku 1990 pak Střední průmyslová škola.
Jsou zde deponovány tramvaje typu T6A5, 14T a jeden pracovní vůz.


Vozovna Vokovice

2. srpna 2012 v 10:57 | jiri.s |  Vozovny
Vozovna Vokovice je jedna ze sedmi tramvajových vozoven provozovaných DPP, a.s.

Vokovická vozovna se nachází v severozápadní části města, na trati z Dejvic doDivoké Šárky. Pozemek byl koupen v roce 1929 a byla zahájena výstavba. Otevřena byla 01. 05. 1933, tvoří jí 5 lodí po šesti kolejích; celkem je tedy ve vozovně 30 odstavných kolejí, což je v celé Praze nejvíce. Až do výstavby Ústředních dílen v Hostivaři se zde nacházela lakovna, v 70. a 80. letech se konaly velké přestavbykolejové harfy. V této době zde byly deponovány také historické vozy, které jsou dnes umístěny v Muzeu MHD ve Střešovické vozovně.


Vozovna Pankrác

1. srpna 2012 v 20:34 | jiri.s |  Vozovny
Vozovna Pankrác je jedna ze sedmi tramvajových vozoven provozovaných DPP, a.s.

Pankrácká vozovna zahájila provoz 10. 10. 1927, v tuto dobu zde byly deponovány i autobusy. Vozovna má 5 lodí po pěti kolejích, je zároveň nejrozsáhlejší vozovnou v Praze. Během 2. světové války, byla při bombardování těžce poškozena pátá loď. Na konci 50. let byla část vozovny rekonstruována, takže nyní zde mohly být deponovány tramvaje typu T. Po požáru Rustonky navíc musela vozovna i zvládat technicky náročné provozní ošetření již zmíněných vozů. Mezi lety 1973 a 1974 proběhla velká přestavba kolejové harfy. V roce 1992 sem byl instalován mycí stroj. Vozovna zajišťuje provoz celému jihu pražské tramvajové sítě; přestože v roce 1974 bylo mnoho tratí nedaleko od ní zrušeno, stále má velký význam.
V současné době jsou zde deponovány vozyT3R.P., 15T a cvičné i pracovní vozy.

V době, kdy nebyla v provozu Severojižní magistrála, resp. Chodovská radiála, jezdily tramvaje přímo ulicí 5. května a prostředkem náměstí Hrdinů, odbočka do vozovny vedla přímo z vyústění ulice 5. května do prostoru náměstí. V důsledku výstavby magistrály a přeložky tramvajové trati do ulice Na Pankráci musela být realizována přeložka kolejí i pro vjezd do vozovny do dnešní podoby.


Vozovna Strašnice

1. srpna 2012 v 20:20 | jiri.s |  Vozovny
Vozovna Strašnice je jedna ze sedmi tramvajových vozoven provozovaných DPP, a.s.

Strašnice jsou nejstarší provozní vozovnou v Praze; provoz zahájila 08. 10. 1908,tehdy měla tři lodě po pěti kolejích a kapacitu 90 vozů. V roce 1920 tu byla postavena první objízdná kolej v pražských vozovnách, roku 1928 zde pak vznikla měnírna. Mezi lety 1929 až 1933 proběhla rekonstrukce vozovny, původní dřevěné budovy byly zbourány a nahrazeny cihlovými, přidána byla i čtvrtá loď a zrušena byla již zmíněná objízdná kolej. V 50. letech se kapacita vozovny o něco snížila, vzhledem k její další přestavbě pro potřeby modernějších širších vozů typu T. Strašnice zajišťují dopravu pro jihovýchodní částPrahy.
V současné době jsou zde deponovány vozy typu T3SU, T3SUCS, T6A5 a jeden pracovní vůz.


Vozovna Žižkov

1. srpna 2012 v 20:13 | jiri.s |  Vozovny
Vozovna Žižkov je jedna ze sedmi tramvajových vozoven provozovaných DPP, a.s.

Vozovna Žižkov zahájila provoz 28. 04. 1912, tehdy měla jen tři lodě po pěti kolejích. Roku 1925 byla uvedena do provozu čtvrtá loď a v roce následujícím byly všechny lodě prodlouženy. Roku 1927 bylo přestavěno kolejiště vozovny, rekonstrukce budovy samotné proběhla v roce 1961. Od roku 1993 je ve vozovně umístěn mycí stroj.
Zajímavostí je, že se u vozovny nenachází tramvajová zastávka s jejím názvem, ale s názvem Vápenka, což je pro síť pražských tramvají výjimka - Zastávka se již dle plánů přejmenovala na Vozovna Žižkov.
V současné době jsou zde deponovány vozy typu T3SUCS, T6A5 a jeden pracovní vůz.
Vozovna je dnes po vozovně Strašnice druhá nejstarší v provozu.