T6A5

19. července 2012 v 10:39 | jiri.s |  Vozidla
Typ T6A5 je čtyřnápravová tramvaj, která byla v letech 1991 - 1998 vyráběna firmou ČKD Praha pro český a slovenský trh jako nástupce tramvají T3 Celkem bylo vyrobeno 296 těchto vozů (+ jedna karoserie), které dodnes jezdí v Praze, Brně, Ostravě, Bratislavě a Košicích.

Tatra T6A5 je jednosměrný čtyřnápravový motorový tramvajový vůz. Je odvozen z modelů T6B5 pro SSSR a T6A2 pro NDR. Skříň tramvaje je svařena z válcovaných a lisovaných ocelových profilů, které jsou z vnější strany oplechovány, z vnitřní strany obloženy umakartem a sololitem. Podlaha vozu je pokryta protiskluzovou krytinou. Tramvaj má v pravé bočnici troje dveře, v prvních dodávkách se jednalo o dveře čtyřkřídlé skládací, později vyrobené vozy obdržely dvojkřídlé výklopné dveře. Sedačky pro cestující jsou u starších tramvají koženkové, novější vozy je mají plastové s textilním potahem. Horní část oken je otevíratelná, původně byla posuvná (jako u T3), u vozů z novějších dodávek jsou výklopná. Kabina řidiče je zcela uzavřená s posuvnými dveřmi.
Tramvaj je vybavena elektrickou výzbrojí typu TV3 s tyristorovou regulací. Stejnosměrné sériové trakční motory se nacházejí v podvozcích.
Pokud je souprava 2 x T6A5 spojena poloautomatickými spřáhly s příslušnou napájecí propojkou, pak lze jezdit jen na jeden pantograf (v Praze, Bratislavě a Ostravě je vytažen pantograf prvního vozu, v Košicích je vytažen jen pantograf druhého vozu). V Brně není používáno silové elektrické propojení, proto musí být vytaženy oba pantografy.
V polovině 90. let vznikly pro různé zkoušky dva prototypy tramvaje T6A5. Jeden z nich byl vybaven elektrickou výzbrojí TV14, kromě toho měl zakryté podvozky, neboť se zkoušelo snížení hluku. Druhý vůz měl střídavou elektrickou výzbroj TV30.


Technické parametry:
  • Délka (bez spřáhel): 14,7 m
  • Šířka: 2,5 m
  • Výška: 3,165 m
  • Hmotnost prázdného vozu: 19,5 t
  • Místa celkem: 100 - 115
    • k sezení: 25 - 31
    • ke stání: 75 - 84
  • Výkon motorů: 4 x 45 - 4 x 46,8 kW
  • Max. rychlost: 65 km/h
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama