T2

19. července 2012 v 9:19 | jiri.s |  Vozidla
Typ T2 je československá tramvaj vyráběná společnostmi Tatra Smíchov a ČKD Stalingrad od poloviny 50. let do začátku 60. let 20. století.

T2 (původně označován TII) vychází koncepčně ze svého předchůdce, tramvaje T1. Jedná se tedy o jednosměrný čtyřnápravový motorový tramvajový vůz. Vozová skříň se prodloužila, rozšířila a vzhledově přiblížila tramvajím americké koncepce PCC. Na jedné straně skříně se nacházejí troje skládací dveře (v provedení T2SU pouze dvoje - prostřední byly vynechány). Tramvaje jsou vybaveny elektrickou odporovou výzbrojí typu TR36 (zrychlovač), dále byla provedena drobná vylepšení podvozků (možnost provozu i na úzkém rozchodu, což u T1 nešlo). Vozy T2 byly standardně dodávány s tyčovým sběračem proudu v trolejbusovém (= otočná botka) provedení s úpravou pro přímý směr (pružiny). Největší nevýhodou oproti předchozímu typu byla ale vysoká hmotnost, proto byly tramvaje T2 nahrazeny ve výrobě modernějšími (a lehčími) vozy typu T3. Vozy byly vybaveny jedním předním reflektorem (přesto se později objevily i tyto tramvaje upravené již s reflektory dvěma).

Vůz T2 je od roku 1977 veden jako historický.

Technické parametry:
  • Délka (bez spřáhel): 14 m
  • Šířka: 2,5 m
  • Výška: 3,05 m
  • Hmotnost prázdného vozu: 17,6 t (prototypy 18,1 t)
  • Místa celkem: 100 / 94 (verze T2SU)
    • k sezení: 25 / 38 (T2SU)
    • ke stání: 75 / 56 (T2SU)
  • Napájecí napětí: 600 V stejnosměrný (vzhledem k potřebám některých měst mohly být otočeny polarity)
  • Výkon motorů: 4 x 40 kW
  • Max. rychlost: 65 km/h
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama