T1

19. července 2012 v 9:07 | jiri.s |  Vozidla
Typ T1 je model nejstarší československé tramvaje koncepce PCC. Byl vyráběn v 50. letech 20. století podniky Tatra Smíchov a ČKD Stalingrad. Ve výrobě byl nahrazen modernějším typem T2.

T1 (původní označení je TI) je jednosměrný čtyřnápravový motorový tramvajový vůz. Na jedné straně vozové skříně má troje skládací dveře; dále je tramvaj standardně vybavena tyčovým sběračem proudu (v 60. letech byl nahrazen pantografem) a elektrickou výzbrojí typu TR32 s odporovou regulací (zrychlovač). Místo sedaček se ve vozech nacházely dvě podélné koženkové lavice. V Praze byly poměrně krátkou dobu provozovány na lince 15 ve dvojicích; v Ostravě byly takto provozovány (na lince 3) až do konce jejich provozu. Oproti dnes rozšířeným vozům(typ T3) měla té-jednička vpředu jen jeden světlomet a byla poněkud užší. Důkazem doby je i na čele umístěná rudá hvězda. Někdy se tramvajím T1 také přezdívalo žehlička (vzhledem k úzkým čelům).

Vůz T1 je od roku 1983 veden jako historický.

Technické parametry:
  • Délka (bez spřáhel): 13,3 m
  • Šířka: 2,4 m
  • Výška: 3,05 m
  • Místa celkem: 95
    • k sezení: 36
    • ke stání: 69
  • Napájecí napětí: 600 V stejnosměrný (vzhledem k potřebám některých měst mohly být otočeny polarity)
  • Výkon motorů: 4 x 40 kW
  • Max. rychlost: 60km/h
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama