KT8D5R.N2P

19. července 2012 v 11:31 | jiri.s |  Vozidla
Tatra KT8D5R.N2P (též KT8D5.RN2P) je model tříčlánkového částečně nízkopodlažního tramvajového vozu, který vznikl modernizací československé tramvajeKT8D5. Hlavní změnou oproti původnímu typu je nový střední článek s nízkopodlažní částí a také nová elektrická výzbroj. Tramvaje KT8D5R.N2P jsou provozovány v Praze aPlzni, rekonstrukce probíhají od roku 2004.

Tramvaj KT8D5R.N2P je modernizována velice podobným způsobem jako ostatní rekonstruované vozy KT8D5. Na první pohled je nejvýraznější změnou výměna středního článku, místo původního byl osazen nový nízkopodlažní. Nízkopodlažní část je třemi schody spojena podlahou ve standardní úrovni, která se nachází v krajních článcích. Ty byly odstrojeny, kompletně opraveny a také v kritických místech zesíleny. Pražské tramvaje KT8D5R.N2P mají také na rozdíl od těch plzeňských zakryté podvozky i spřáhla, což vede ke snížení hlučnosti vozidla. Interiér byl oproti brněnským či ostravským tramvajím modernizován výrazněji. Byly osazeny plastové sedačky potažené textilií, podlahu pokryla protiskluzová krytina. Kabiny řidiče byly nahrazeny novými půlkruhovými, ovládací prvky vozidla byly zmodernizovány, tramvaj je nově ovládána ručním řadičem místo pedály. Novinkou je také instalace kamerového systému (celkem osm kamer vně i uvnitř vozidla), jejichž obraz vede do řidičovy kabiny na dva LCD monitory. Tramvaj byla také vybavena elektronickými informačními panely.
Podvozky a trakční motory byly ponechány původní a byla na nich provedena generální oprava. Nově byla osazena elektrická výzbroj typu TV Progress od firmy Cegelec, která se celá kromě odporníku výhybky nachází pod podlahu v krajních článcích. Původní pantografy byly nahrazeny polopantografy.


  • Délka (bez spřáhel): 30,3 m
  • Šířka: 2,48 m
  • Výška: 3,145 m
  • Hmotnost pohotovostního vozu: 38,5 t
  • Místa celkem: 227
    • k sezení: 56
    • ke stání: 171
  • Výkon motorů: 8 x 45 kW
  • Max. rychlost: 65 km/h
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama