14T

19. července 2012 v 11:58 | jiri.s |  Vozidla
Škoda 14T je částečně nízkopodlažní pětičlánková tramvaj vyráběná plzeňskou společností Škoda Transportation a od roku 2006 provozovaná v Praze. V médiích bývá často označována Porsche podle výrobcem a dopravním podnikem propagovaného faktu, že design navrhla firma Porsche Design Group, dceřiná společnost automobilky Porsche.


Cena jednoho vozu je 57 miliónů Kč; Praha jich objednala 60.

Škoda 14T je jednosměrný šestinápravový motorový částečně nízkopodlažní tramvajový vůz. Skládá se z pěti článků navzájem spojených klouby a krycími měchy. Liché články mají pevně připojené hnací dvojnápravové podvozky, sudé jsou nesené mezi nimi. Na pravé straně vozové skříně se nachází patery dveře pro vstup cestujících (po dvou dvoukřídlých v sudých článcích a jednokřídlé na konci 5. článku) a jednokřídlé pro řidiče. Délka je srovnatelná s tříčlánkovou tramvají Tatra KT8D5 z 80. let; na rozdíl od ní však (polo)kruhová podlaha v kloubech není samostatně otočná, ale pevně spojená se sudými články.
Škoda 14T je částečně nízkopodlažní v nesených sudých článcích; liché články mají sníženou podlahu, sice níže než u starších vozidel, stále ji však od nízkopodlažní části dělí schod o výšce 25 cm. Kabina řidiče je oddělena od prostoru pro cestující přepážkou z tmavého plexiskla se zamčenými dveřmi; její podlaha je o další schod výše. Hlavním přístrojem v kabině řidiče je multifunkční zobrazovač s barevnou obrazovkou, jehož základem je český programový systém Control Web. Software mj. znemožňuje projíždět zatáčky nadměrnou rychlostí a vůbec automaticky reguluje rychlost podle omezení trati. Na rozdíl od starších tramvají není 14T ovládána pedály, ale pákou po řidičově levé ruce. Stejně jako vozy KT8D5R.N2P je 14T vybavena kamerovým systémem a dvojicí monitorů, díky nimž řidič může sledovat okolí vozu i jeho vnitřek. Dále je tramvaj vybavena interkomem pro spojení cestujících s řidičem.
Vůz může vyjet stoupání až 85 ‰. Má tři typybrzd: elektrohydraulickou střadačovou brzdu, elektromagnetickou kolejnicovou brzdu, hlavní provozní brzdou je elektrodynamická brzda, která umožňuje rekuperaci elektrické energie při brzdění. Pro informaci cestujících byla tramvaj vybavena digitálními transparenty.


Technické parametry:
  • Délka (bez spřáhel): 30,25 m
  • Šířka: 2,46 m
  • Výška: 3,40 m
  • Hmotnost prázdného vozu: 38,3 t
  • Místa celkem: 279
    • k sezení: 69
    • k stání: 210
  • Výkon motorů: 6 x 90 kW
  • Max. rychlost: 60 km/h
 


Komentáře

1 *En* *En* | Web | 19. července 2012 v 12:41 | Reagovat

Ta je krásná :)

2 trampraha trampraha | 19. července 2012 v 14:01 | Reagovat

Ale taky ničí koleje :) .

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama