Červenec 2012

Výluky (aktualizováno)

26. července 2012 v 20:18 | jiri.s |  Linky
VÝLUKY
stav ke dni 13. 05. 2013 - platnost končí 30. 06. 2013


Linky tramvají (aktualizováno)

26. července 2012 v 20:12 | jiri.s |  Linky
KONEČNÉ TRAMVAJOVÝCH LINEK S VÝLUKAMI
Stav ke dni 29. 06. 2013 - platnost končí koncem roku 2013 (občas mohou nastavat drobné výluky)

1) Petřiny - Spojovací
2) Petřiny - Divoká Šárka
3) Levského - Kobylisy
4) Kotlářka - Kubánské náměstí
5) Podbaba - Ústřední dílny DP / prodloužení linky v úseku Černokostelecká - Ústřední dílny DP a Divoká Šárka - Dejvická
6) Sídliště Barrandov - Spořilov / v úseku Sídliště Barrandov - Smíchovské nádraží jen vybrané spoje
7) Radlická - Černokostelcká / zkrácení linky v úseku Černokostelcká - Ústřední dílny DP
8) Podbaba - Starý Hloubětín
9) Sídliště Řepy - Spojovací
10) Sídliště Řepy - Sídliště Ďáblice
11) Spořilov - Spojovací / prodloužení linky v úseku Olšanské hřbitovy - Spojovací
12) Sídliště Barrandov - Palmovka
13) Náměstí Bratří Synků - Černokostelecká / nová linka zavedená pro lepší obsluhu oblasti Strašnic a Žižkova
14) Sídliště Barrandov - Ortenovo náměstí / zde změna linky na 24
16) Sídliště Řepy - Lehovec / v úseku Kotlářka - Sídliště Řepy jen vybrané spoje
17) Levského - Vozovna Kobylisy
18) Petřiny - Vozovna Pankrác
20) Sídliště Barrandov - Divoká Šárka
22) Bílá Hora - Nádraží Hostivař
24) Kubánské náměstí - Ortenovo náměstí / zde změna linky na 14
25) Vypich - Lehovec
26) Divoká Šárka - Nádraží Hostivař
Pokud Vám něco není jasné nebo chcete přímo naplánovat trasu, pište do komentářů.

15T

19. července 2012 v 12:07 | jiri.s |  Vozidla
Škoda 15T (obchodní název ForCity) je tramvaj vyvinutá plzeňskou společností Škoda Transportation pro DPP v letech 2005-2008. Při zadání a následně i konstrukci vozu byly zohledněny zkušenosti s provozem typu Škoda 14T v pražské síti.

Škoda 15T je jednosměrnýosminápravový motorový, 100% nízkopodlažní tramvajový vůz. Skládá se ze tří článků, které jsou spojeny klouby a krycími měchy. Jejich počet lze ale dle přání zákazníka zvýšit, čímž se vytvoří kapacitnější vozidlo. Vstup do vozu zajišťují šestery dvoukřídlé předsuvné dveře (v každém článku dvoje), řidič má navíc k dispozici vlastní jednokřídlá dvířka se stupátky nad prvním podvozkem, která vedou přímo do jeho kabiny.
Tramvaj má dva druhy podvozků: čelní (na začátku předního článku a na konci článku zadního) a mezičlánkové pod krycími měchy mezi jednotlivými články. Každé kolo je poháněno vlastním synchronním motorem s permanentními magnety. Tramvaj nemá klasickádvojkolí, každé kolo má vlastní krátkou nápravu, což umožňuje tramvaji projíždět oblouky bez podélných skluzů.
Vybavení stanoviště řidiče je podobné tramvaji Škoda 14T. Vůz má klimatizaci pro řidiče, kamerový systém a ruční řadič pro řízení vozu. Kabina řidiče je oddělena od salonu pro cestující poloprůhlednou přepážkou s dveřmi.
Prostor pro cestující je plně nízkopodlažní. Výškové rozdíly vyrovnávají šikmé rampy. Sedačky pro cestující jsou v celém voze rozmístěny příčně v systému 2+1, většina jich je otočená ve směru jízdy. Výrobce vyhlásil anketu veřejnosti, mají-li být sedačky čalouněné, nebo dřevěné. Představený prototyp má v každém článku jiný typ sedaček (plastové, plastové s čalouněním, dřevěné). Tramvaj má český design.


Technické parametry:

  • Délka přes čela skříně: 31 400 mm
  • Šířka: 2 460 mm
  • Výška: 3 600 mm
  • Hmotnost prázdného vozu: 42 t (u prototypu)
  • Celková obsaditelnost: 210
    • Počet míst k sezení: 61
    • Počet míst k stání: 149/239
  • Výkon motorů: 16× 45 kW
  • Maximální povolená rychlost (elektronicky omezená): 60 km/h
  • Konstrukční rychlost: 80-100 km/h

14T

19. července 2012 v 11:58 | jiri.s |  Vozidla
Škoda 14T je částečně nízkopodlažní pětičlánková tramvaj vyráběná plzeňskou společností Škoda Transportation a od roku 2006 provozovaná v Praze. V médiích bývá často označována Porsche podle výrobcem a dopravním podnikem propagovaného faktu, že design navrhla firma Porsche Design Group, dceřiná společnost automobilky Porsche.


Cena jednoho vozu je 57 miliónů Kč; Praha jich objednala 60.

Škoda 14T je jednosměrný šestinápravový motorový částečně nízkopodlažní tramvajový vůz. Skládá se z pěti článků navzájem spojených klouby a krycími měchy. Liché články mají pevně připojené hnací dvojnápravové podvozky, sudé jsou nesené mezi nimi. Na pravé straně vozové skříně se nachází patery dveře pro vstup cestujících (po dvou dvoukřídlých v sudých článcích a jednokřídlé na konci 5. článku) a jednokřídlé pro řidiče. Délka je srovnatelná s tříčlánkovou tramvají Tatra KT8D5 z 80. let; na rozdíl od ní však (polo)kruhová podlaha v kloubech není samostatně otočná, ale pevně spojená se sudými články.
Škoda 14T je částečně nízkopodlažní v nesených sudých článcích; liché články mají sníženou podlahu, sice níže než u starších vozidel, stále ji však od nízkopodlažní části dělí schod o výšce 25 cm. Kabina řidiče je oddělena od prostoru pro cestující přepážkou z tmavého plexiskla se zamčenými dveřmi; její podlaha je o další schod výše. Hlavním přístrojem v kabině řidiče je multifunkční zobrazovač s barevnou obrazovkou, jehož základem je český programový systém Control Web. Software mj. znemožňuje projíždět zatáčky nadměrnou rychlostí a vůbec automaticky reguluje rychlost podle omezení trati. Na rozdíl od starších tramvají není 14T ovládána pedály, ale pákou po řidičově levé ruce. Stejně jako vozy KT8D5R.N2P je 14T vybavena kamerovým systémem a dvojicí monitorů, díky nimž řidič může sledovat okolí vozu i jeho vnitřek. Dále je tramvaj vybavena interkomem pro spojení cestujících s řidičem.
Vůz může vyjet stoupání až 85 ‰. Má tři typybrzd: elektrohydraulickou střadačovou brzdu, elektromagnetickou kolejnicovou brzdu, hlavní provozní brzdou je elektrodynamická brzda, která umožňuje rekuperaci elektrické energie při brzdění. Pro informaci cestujících byla tramvaj vybavena digitálními transparenty.


Technické parametry:
  • Délka (bez spřáhel): 30,25 m
  • Šířka: 2,46 m
  • Výška: 3,40 m
  • Hmotnost prázdného vozu: 38,3 t
  • Místa celkem: 279
    • k sezení: 69
    • k stání: 210
  • Výkon motorů: 6 x 90 kW
  • Max. rychlost: 60 km/h

KT8D5R.N2P

19. července 2012 v 11:31 | jiri.s |  Vozidla
Tatra KT8D5R.N2P (též KT8D5.RN2P) je model tříčlánkového částečně nízkopodlažního tramvajového vozu, který vznikl modernizací československé tramvajeKT8D5. Hlavní změnou oproti původnímu typu je nový střední článek s nízkopodlažní částí a také nová elektrická výzbroj. Tramvaje KT8D5R.N2P jsou provozovány v Praze aPlzni, rekonstrukce probíhají od roku 2004.

Tramvaj KT8D5R.N2P je modernizována velice podobným způsobem jako ostatní rekonstruované vozy KT8D5. Na první pohled je nejvýraznější změnou výměna středního článku, místo původního byl osazen nový nízkopodlažní. Nízkopodlažní část je třemi schody spojena podlahou ve standardní úrovni, která se nachází v krajních článcích. Ty byly odstrojeny, kompletně opraveny a také v kritických místech zesíleny. Pražské tramvaje KT8D5R.N2P mají také na rozdíl od těch plzeňských zakryté podvozky i spřáhla, což vede ke snížení hlučnosti vozidla. Interiér byl oproti brněnským či ostravským tramvajím modernizován výrazněji. Byly osazeny plastové sedačky potažené textilií, podlahu pokryla protiskluzová krytina. Kabiny řidiče byly nahrazeny novými půlkruhovými, ovládací prvky vozidla byly zmodernizovány, tramvaj je nově ovládána ručním řadičem místo pedály. Novinkou je také instalace kamerového systému (celkem osm kamer vně i uvnitř vozidla), jejichž obraz vede do řidičovy kabiny na dva LCD monitory. Tramvaj byla také vybavena elektronickými informačními panely.
Podvozky a trakční motory byly ponechány původní a byla na nich provedena generální oprava. Nově byla osazena elektrická výzbroj typu TV Progress od firmy Cegelec, která se celá kromě odporníku výhybky nachází pod podlahu v krajních článcích. Původní pantografy byly nahrazeny polopantografy.


  • Délka (bez spřáhel): 30,3 m
  • Šířka: 2,48 m
  • Výška: 3,145 m
  • Hmotnost pohotovostního vozu: 38,5 t
  • Místa celkem: 227
    • k sezení: 56
    • ke stání: 171
  • Výkon motorů: 8 x 45 kW
  • Max. rychlost: 65 km/h

KT8D5

19. července 2012 v 11:14 | jiri.s |  Vozidla
Tatra KT8D5 je tříčlánková tramvaj, kterou vyráběl podnik ČKD Praha mezi lety 1986 a 1993 (prototypy již 1984). Jedná se o velkokapacitní tramvajové vozidlo, které je vhodné i pro provoz na rychlodráhách. Celkem bylo vyrobeno 199 kusů, většina z nich byla určena pro české a slovenské dopravní podniky. Mezi dopravními fanoušky se jim přezdívá "kachny" či "kačeny".

Tatra KT8D5 je obousměrný osminápravový motorový tramvajový vůz, přičemž všech osm náprav je hnacích. Vozidlo se skládá ze tří článků, které jsou navzájem spojeny klouby a krycími měchy. Oba vnitřní podvozky se nacházejí v prostoru pod klouby, střední článek tramvaje tak není nesený, ale je posazený právě na těchto tzv.Jakobsových podvozcích. Kostra tramvaje je svařena z ocelových profilů, z vnější strany je oplechovaná, interiér je obložen dřevovláknitými deskami. Podlaha je vyrobena z vodovzdorné překližky, která je pokryta protiskluzovou gumovou krytinou. Na každé straně vozu se nacházejí patery skládací dveře, krajní jsou trojkřídlé, zbylé čtyřkřídlé. Koženkové sedačky jsou v interiéru rozmístěny systémem 2+1, v předních částech krajních článků 2+2. Prostor pro kočárky se nachází ve středním článku. Pro vytápění interiéru se využívá hlavně ztrátové teplo z brzdových odporníků, které se nacházejí na střeše. Kabiny řidiče jsou umístěny na obou koncích vozidla, pouze ale v jedné z nich se nachází uzemňovač, pojistky a jističe.
Vozy KT8D5 jsou vybaveny elektrickou výzbrojí typu TV3 s tyristorovou regulací výkonu. Každý ze čtyř podvozků je vybaven dvěma kolejnicovými brzdami a dvěma kotoučovými brzdami. Trakční motory, které jsou uloženy podélně v podvozcích, jsou spojeny kardanovou hřídelí s dvoustupňovou převodovkou. Vozy jsou vybaveny dvěma standardními pantografy.


Vůz KT8D5 je od 21. 05. 2013 oficiálně veden jako historický, vůz 9048 je v Muzeu MHD ve Střešovicích.

Technické parametry:
  • Délka (bez spřáhel): 30,3 m
  • Šířka: 2,48 m
  • Výška: 3,145 m
  • Hmotnost prázdného vozu: 38,0 t
  • Místa celkem: 225 - 231
    • k sezení: 48 - 54
    • ke stání: 177
  • Výkon motorů: 8 x 45 kW
  • Max. rychlost: 65 km/h

T6A5

19. července 2012 v 10:39 | jiri.s |  Vozidla
Typ T6A5 je čtyřnápravová tramvaj, která byla v letech 1991 - 1998 vyráběna firmou ČKD Praha pro český a slovenský trh jako nástupce tramvají T3 Celkem bylo vyrobeno 296 těchto vozů (+ jedna karoserie), které dodnes jezdí v Praze, Brně, Ostravě, Bratislavě a Košicích.

Tatra T6A5 je jednosměrný čtyřnápravový motorový tramvajový vůz. Je odvozen z modelů T6B5 pro SSSR a T6A2 pro NDR. Skříň tramvaje je svařena z válcovaných a lisovaných ocelových profilů, které jsou z vnější strany oplechovány, z vnitřní strany obloženy umakartem a sololitem. Podlaha vozu je pokryta protiskluzovou krytinou. Tramvaj má v pravé bočnici troje dveře, v prvních dodávkách se jednalo o dveře čtyřkřídlé skládací, později vyrobené vozy obdržely dvojkřídlé výklopné dveře. Sedačky pro cestující jsou u starších tramvají koženkové, novější vozy je mají plastové s textilním potahem. Horní část oken je otevíratelná, původně byla posuvná (jako u T3), u vozů z novějších dodávek jsou výklopná. Kabina řidiče je zcela uzavřená s posuvnými dveřmi.
Tramvaj je vybavena elektrickou výzbrojí typu TV3 s tyristorovou regulací. Stejnosměrné sériové trakční motory se nacházejí v podvozcích.
Pokud je souprava 2 x T6A5 spojena poloautomatickými spřáhly s příslušnou napájecí propojkou, pak lze jezdit jen na jeden pantograf (v Praze, Bratislavě a Ostravě je vytažen pantograf prvního vozu, v Košicích je vytažen jen pantograf druhého vozu). V Brně není používáno silové elektrické propojení, proto musí být vytaženy oba pantografy.
V polovině 90. let vznikly pro různé zkoušky dva prototypy tramvaje T6A5. Jeden z nich byl vybaven elektrickou výzbrojí TV14, kromě toho měl zakryté podvozky, neboť se zkoušelo snížení hluku. Druhý vůz měl střídavou elektrickou výzbroj TV30.


Technické parametry:
  • Délka (bez spřáhel): 14,7 m
  • Šířka: 2,5 m
  • Výška: 3,165 m
  • Hmotnost prázdného vozu: 19,5 t
  • Místa celkem: 100 - 115
    • k sezení: 25 - 31
    • ke stání: 75 - 84
  • Výkon motorů: 4 x 45 - 4 x 46,8 kW
  • Max. rychlost: 65 km/h

T3R.PV

19. července 2012 v 10:20 | jiri.s |  Vozidla
Typ T3R.PV je novostavba tramvaje nahrazující vozy typu T3, které byly ve špatném technickém stavu.

Na novou vozovou skříň lze přichytit různé druhy čel (jak klasická T3, tak moderní - dodávky do chorvatského Osijeku a ruského Volgogradu). Interiér i stanoviště řidiče jsou taktéž upravena dle přání odběratele, většinou však podle posledních modernizovaných vozů T3. V Bratislavě a v Praze jezdí vozy T3R.PV spantografem, v ostatních městech je na vozy osazen polopantograf. Nová elektrická výzbroj je typu TV Progress.


Technické parametry:
  • Délka (bez spřáhel): 14 m
  • Šířka: 2,5 m
  • Výška: 3,08 m
  • Hmotnost prázdného vozu: 16,25 t
  • Místa celkem: 110
    • k sezení: 23
    • ke stání: 87
  • Výkon motorů: 4 x 40 kW
  • Max. rychlost: 65 km/h

T3R.P

19. července 2012 v 10:15 | jiri.s |  Vozidla
Typ T3R.P (často se používá i označení T3P) je tramvaj, která vznikla modernizací československé tramvaje typu T3.

Přestože se vnější vzhled vozů změnil jen málo (nejvýznamnější je nová čelní orientace), v interiéru došlo k velkým změnám. Klasické laminátové sedačky byly nahrazeny čalouněnými značky zakotvenými do bočnice vozu, což usnadňuje čištění podlahy, v některých městech se objevuje i protiskluzová podlaha. Cestující jsou informováni moderními informačními panely a digitálními transparenty z LED diod. Byla použita elektrická výzbroj TV Progress s tranzistory IGBT, která tak nahradila starou a přežitou technologii odporové regulace. Životnost tramvaje se tak prodloužila minimálně o dalších 15 let.
U vozů, jejichž vozová skříň nebyla v dobrém stavu, se přistoupilo k radikální modernizaci - novostavbě skříně.


Technické parametry:
  • Délka (bez spřáhel): 14 m
  • Šířka: 2,5 m
  • Výška: 3,05 m
  • Hmotnost prázdného vozu: 16,25 t
  • Místa celkem: 110
    • k sezení: 24
    • ke stání: 86
  • Výkon motorů: 4 x 40 kW
  • Max. rychlost: 65 km/h

T3M

19. července 2012 v 10:10 | jiri.s |  Vozidla
Typ T3M je tramvaj, která vznikla modernizacíčeskoslovenské tramvaje typu T3.

Jedinou změnou oproti tramvaji T3 byla nová tyristorová výzbroj TV1, která umožňuje hospodárnější provoz než původní odporová výzbroj TR37. Vzhledové změny byly dvě: nová skříň s brzdovými odpory na zadní části střechy tramvaje a nová skříň s ovladači za stanovištěm řidiče.


Technické parametry:
  • Délka (bez spřáhel): 14 m
  • Šířka: 2,5 m
  • Výška: 3,05 m
  • Hmotnost prázdného vozu: 16 t (T3M) / 16,25 t (T3M.2-DVC)
  • Místa celkem: 112
    • k sezení: 25
    • ke stání: 87
  • Výkon motorů: 4 x 40 kW
  • Max. rychlost: 65 km/h